onsdag 26. mai 2010

Onsdag er ukas tredje dag, og dagen som er oppkalt etter guden Odin

Det var dette jeg fant på Wikipedia når jeg googlet onsdag for å finne en passende overskrift til innlegget. Da jeg var på Bali lærte jeg at i oslo går man ut når det er onsdag fordi onsdag kalles også lillelørdag dette fikk jeg også bekreftet på wikipedia. " Onsdag utgjør midten av arbeidsuka (mandag til fredag), og kalles av og til lille lørdag i Norge. Greit å vite ;) 


Idag har det vært en ganske så rolig dag.  Jeg sov til jeg våknet fordi jeg egentlig ikke hadde noe jeg skulle gjøre. Nila og jeg er jo alene hjemme nå som vidar har begynt på jobb. Igår hadde jeg en del drama i løpet av dagen da bilen ikke startet da jeg skulle på intervju å det gjorde meg ikke så populær hos de jeg skulle på intervju til. Dermed sov jeg nesten hele dagen fordi jeg var lei meg. Da vidar kom hjem bestilte vi pizzabakeren til middag fordi ingen av oss orket å lage noe, etter på så vi one tree hill og drømte om ny bil.  


Men idag derimot våknet jeg med nytt mot til å få en fin dag. Jeg ringte til Cubus og fikk gode nyheter hun hadde ikke glemt meg bare hatt det travelt så hun skulle ringe meg tilbake nå snart om når jeg kunne komme på prøve ! :) Så da gjorde det ingen ting at jeg mistet gårdsdagens intervju. Hurra! Som sagt har vi ikke bil så mulighetene for handling å utforsking er ikke så store. Jeg spaserte opp til Rema for å få litt matvarer i hus, og prøvde så godt jeg kunne å unngå de tungeste tinga siden jeg etter på skulle bære det hjem igjenn. Heldigvis har vi tre matbutikker ganske nærme så det er ikke noe problem. Vidar stakkar måtte gå til jobb idag å hjem igjen! Men det er da god trim det :) Håper vi får slept den bort på verksted senere så den kan bli fikset. Veldig irreterende når slikt sjer. Her var vi litt uheldige når vi skulle renne den litt til siden igår.  Det gikk heldigvis bare ut over til beddet til Onkel! hehe

                                               

Etter at jeg hadde vært å handlet bestemte jeg meg for å bake. Idag har jeg bakt FOCCACIA BRØD. Det ble bare helt nydelig. Og oppskriften består kun av : 

1 kg mel
20 g salt
1 pk fersk gjær
1 liter lunkent vann
 
Bland det hele sammen og hev i 30 minutter.
Tøm deretter deigen over i langpanne og fordel jevnt utover.
Tøm forsiktig over litt olivenolje og strø til slutt over ca 1 ss grovt havsalt.
Ingen etterheving.
Sett direkte inn i varm ovn  på 250 grader og stek i ca 25 minutter til gylden overflate.
Skjær Foccacia'n i passe store biter og server.
 
Vel bekomme !
Oppskrift og forklaring har jeg funnet på denne bloggen. www.somminedagerer.blogspot.com. Tusen takk for nydelig oppskrift. Brødet ble spist av både barn og voksne her på Tasta og sånn ble resultatet. 




Middag idag ble grove pita med salat og kjøtteig. Det smakte også veldig godt. Begynner å bli lei av middagsmat føler jeg alltid lager det samme. Så viss noen sitter med noen gode forslag som kan prøves blir jeg veldig takknemmlig for det. Ellers er det ikke stort som er blitt gjort. Vidar er trøtt etter jobb og vi har ikke bil så vi blir nok sittende her ikveld. 


Her tar Nila seg en blund på yndlingsstedet sitt. I rotekorga vår! Det er så mange steder hun kan legge seg på gode tepper, i sofaen elle i korga si. Men Nila liker seg mye bedre i den harde rotekorga sammen med cdcover og skrujern. Hun er så søt! 

En av Vakthundene vår. Vakre Chango

Å her er den søte trollnissen jeg har kjøpt til trappa vår!

Ha en fin fin Dag allesammen ! :)

-Irmelin 

1 kommentar: