søndag 9. mai 2010

Gruppeintervju..

Har noen av dere vært på et gruppeintervju i jobbsammenheng før ? Det har nemmlig jeg og nå tenkte jeg at jeg skulle fortelle dere som leser bloggen hva dette er for noe. Det kan tross alt være greit å vite viss noen skulle havne i den situasjonen. Et gruppeintervju er rett å slett like lett som at det er en hel gruppe som er på det samme intervjuet. I mitt tilfelle var vi seks stykker på engang. Dette er noe noen bedrifter gjør for å spare tid og penger. Alle de aktuelle kandidatene blir kalt inn til samme intervju og møtes i et rom. Bedriften snakker en del om krav, oppgaver til de ansatte, hva de trenger hva de ser etter osv. En stund ut i intervjuet skal mest sannsynlig alle presentere seg selv slik en ville gjort på et vanlig intervju. Her skal man fortelle om seg selv, hva man gjør , hva man kan og hvem man er. Cubus der jeg var ville også vite hvorfor vi hadde søkt cubus. Noen vil nok føle at det er litt vanskelig og reise seg opp forann de andre og snakke, men da kan også bedriften teste hvordan du klarer deg sammen med mennesker. For meg gikk det helt greit men jeg tror nok jeg hadde klart å prate mer presist viss jeg var alene med de som hadde intervjuet. Så snakket lederene enda mer om selve bedriften og butikkene for så å takke for at vi kom. Deretter skal di som  er aktuelle få nærmere beskjed og eventuelt et nytt intervju. Håper dere nå skjønner litt mer hva dette går ut på , jeg selv hadde ingen aning om hva som ventet meg.
Lykke til, til alle som skal på jobbintervju i fremtiden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar