lørdag 22. mai 2010

Pinseaften

Idag stod vi opp når klokka ca. var 10. Jeg hadde jo som sagt et ønske om en blomsterpotte til inngangspartiet så hadde jeg lest at butikkene stengte litt tidligere idag. Gamle Franklin ( vidars audi) leker olje så først tok vi en kjøretur til biltema og diverse for å skaffe matter til å legge under bilen. Så var vi på nille i byen . Jeg kjøpte ikke blomsterpotte men istede for en koselig nisse som holder en lykt. Denne lykten drives av solpannel og gjør at vi da får lys på trappa om kvelden. Tror det blir veldig fint.
Ellers var vi å handlet litt matvarer før fridagene.

Jeg har bakt juicekake og laget lasange idag. Juicekaken ble veldig god og er lett og lage. Her er oppskriften jeg brukte :

4 egg
4dl sukker 
7 dl hvetemel
5 ts bakepulver
6 ts vaniljesukker
300 gr margarin eller 1 dl olje (olje er best)
3 dl appelsinjuice

Egg og sukker piskes lett sammen. Bland resten sammen.

Stekes i langpanne, 20 min. 200*C


GLASUR:
300 gr melis
3 ts vaniljesukker
6 ss juice 
6 ss smelta margarin 



mmm :)


Vidar og jeg har lyst å gå ut idag, men vi kjenner jo ingen her borte så jeg har foreslått at vi skal ha vår egen lille fest med go  musikk, drikke og godt samvær:) så kan det være vi tar oss en tur ned til byen for å sjekke livet der! :) Ellers så ønsker er de som vil hjertelig velkommen på besøk til oss her på Tasta bare til å gi oss en telefon viss noen kjeder seg i pinsehelga! Ha en aldeles nydelig Lørdagskveld! :) 

- Irmelin

2 kommentarer:

  1. Tenkte kanskje å reisa te Stavanger ein tur i sommer, bare for gøy, og då kan eg jo ta turen innom dåkke og? :D
    Legg ut bilder av nissen!

    SvarSlett
  2. hehe ja ;D ska se om eg får tatt et bilde av nissen :D

    SvarSlett