tirsdag 18. mai 2010

Hipp hipp hurra! min 20ende 17. mai!


Da ble det 17. mai i år også! Heldigvis sluttet det å regne slik at alle barn og vokse kunne få en fin dag! Litt kaldt blir det jo alltid men opplett hele dagen var ikke værst bare det. Vi startet dagen tidlig, på med dress og bunad og bon gass til havn. Vi var der fem over ti. Fem minutter for sent til å få se hele barnetoget vel og merke. Godt at de tar to runder. 17. mai er en fin dag bare synd at vi ikke får til å gjøre den enda bedre! Vi var i havn et par timer før vi gikk til moster janne og onkel leif for å spise mormors tradisjonelle 17. mai lapskaus. Det var herlig. Vi hadde også lovt oss en tur til Vidars familie så før dessert kjørte vi til veletun. Der måtte vi også smake litt på den gode maten før naboen kjørte oss videre til haugesund. Det er så fint at alle er pyntet i det fineste de har på 17. mai. Fine jenter i bunader og strame menn i dress! :) nydelig! Jeg elsker bunaden min og synes jeg er så fin når jeg har den på! Jeg er veldig glad for at jeg valgte å få meg bunad til konfirmasjonen. På den tiden syntes jeg ikke at det var så kult med bunad og sa til mamma at jeg ikke ville ha! Takk og lov for at jeg hadde nok vett til å takke ja til bunad! Å takk mamma for at du ikke hørte på meg når jeg sa at jeg ikke ville ha! :D


Da vi kom til haugesund denne tjuende 17ende maien min så vi først folketoget, deretter var vi en tur på kaien for å så se russetoget. Det var mye folk i byen hele ettermiddagen og vi ble lenge sittende på et bord utenfor cafe mm. Det var koselig! Vidar å jeg var ikke hjemme før 9. Det ble en veldig koselig dag og jeg var glad jeg ikke skulle springe gjennom barnetoget klokka 10 denne dagen. Håper alle hadde en fin dag så er det bare til å glede seg til neste 17. mai. Flagg, bunad, Is og forhåpentligvis også da Sol ! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar