lørdag 16. januar 2010

nye blogg å oppsummering fra Bali :)


Hei alle sammen!

I´m back ;) det har seg nemmlig slik at jeg nå har flyttet bloggen min over her, fordi jeg forsatt befinner meg i utlandet og blogg.no ikke gir meg tilgang til å logge meg inn fra ip adressen her nede. Jeg er vel hjemme fra Bali, har nå vært hjemme i en og en halv måne, og opplever stadig nye ting. Da vi kom hjem var jeg hjemme i bare 13 dager før jeg pakket kofferten min ijenn og dro av sted til Qatar hvor familien min bor. Det ligger i midtøsten og her er det helt vanlig med sheiker og ferrarier :)

Begge eksamenene er bestått og når jeg sitter her å tenker tilbake på de tre månene på Bali så får jeg en god følelse inni meg! Det er nok den største opplevelsen jeg har hatt i hele mitt liv. Så mange fantastiske mennesker å bli kjent me, så mange opplevelser, så mange inntrykk å så mange mc donalds dilevery er jeg heldig som har fått vært med på.

Den siste månen på Bali gikk veldig fort fordi det var så mye som skulle gjøres før vi dro hjem. Vi startet med nytt fag og jobbet en del med dette, siden tiden var så kort. Vi gjorde også mye av det samme som jeg tiligere har fortelt om. Strandliv, shopping, uteliv å kos :) Vi feiret haloween og margunn sin bursdag, vi var på elverafting, vi var på 80 talls party va hadde eksamensfest å avsluttningsmiddag ogm mye mye mer!







Det jeg nå sitter igjenn med etter Bali utenom en del studielån, myggstikk arr og 30 studiepoen er rett og slett takknemmlighet. Takknemmlighet ovenfor alle de utrolige menneskene jeg har møtt, takknemmelighet ovenfor reisefølget mitt som gjorde Bali til mitt livs største opplevelse. Men mest av alt takknemmlighet for å ha det så fantastisk godt hjemme i Norge! Utenfor de store byene, utenfor palmene og de hvite strendene og alle de supre nattklubbene så er Bali og hele indonesia veldig, veldig fattig. Vi fikk se spedbarn som lå på gata klokka fire om natten, barn som tigget, mødre som tigget, skur som var mindre enn badet mitt der familier på kansje 7 bodde , barnehjemsbarn som ikke kan bo hoss foreldrene sine, dårlige arbeidsforhold osv osv. Nå høres det kansje ut som Bali ikke var så veldig idyllisk det er ikke det jeg mener jeg bare synes det er så viktig etter å ha opplevd noe slik å være takknemmelig. For vi har alt vi trenger! Jeg er sååå glad for at vi har vært med på dette og jeg tror alle som var med kan si at det anbefales videre.

Så takk til Marit, Margunn, Lovise, Lidunn, Beth, Catrine, Karoline, Jenny, Tina og Ida for at dere var et fantastisk reisefølge ! Takk til de over 100 andre studentene som gjorde Bali til det det var og for å være en super gjeng! Takk til Mamma og pappa som har lånt meg penger slik at jeg kunne få muligheten til dette! Takk til Vidar som har vært en fantastisk tålmodig kjæriste gjennom det hele og Takk til Gostudy som arrangerer dette for oss! Tilslutt slenger jeg med noen bilder fra min paradis tur på Bali September- desember 2009 !








2 kommentarer:

  1. Sjefen min har vært på akkuratt samme turen tror eg. Hu va der samme tid og dei og va på 80-talls party.. :P

    SvarSlett