lørdag 9. januar 2010

Avreise og ankomst Bali:)

Det er veldig leenge siden jeg har blogget og siden sist har det skjedd mye i livet mit. jeg har endelig begynt å blogge igjenn fordi jeg nå bor på bali.:) Her skal jeg studere i tre måneder og vil blogge litt for venner og familie.

Turen ned hit var ekstrem lang! Vi reiste fra haugesund onsdag klokken 9. Da gikk turen til oslo gardemoen der skulle vi på et lite informasjonsmøte før vi reiste til bangkok. Turen til bangkok tok 10 og en halv time. så måtte vi vente i 3 timer før vi skulle fly videre til bali. Da vi endeli kom fram til bali hadde vi vært på reis i over et døgn. Det var en lang reis men heldigvis et par månder til neste gang. Utrolig godt og endelig være fremme.

Jeg bor sammen med mine to gode klassevenninner Marit og Margunn. Vi har et tremannsrom me hver vår seng noen skaper, en tv , et lite kjøleskap en megakoselig tarrasse og et bad større enn det jeg er vant med. Vi kunne nok hatt sovet i telt på badet hele jengen. Bare dusjen vår er det plass til ca 10 mennesker inni!:P

Vi bor i overetasjen og under oss bor Catrine, jenny og karoline. Vi deler en passelig stue sammen. så vi har det fint. Husene er koselig trehus med noen hull diverse steder. Vi har eget basseng på senteret og resturang der vi får servert frokost, lunch og middag hver dag. :) Vi er 120 studenter fra norge og med så mange ungdommer på et sted kan man tenke seg til at det blir liv og røre. både morgen og kvell. Vi er fordelt på to senter som begge har gode ledere og ansatte.

Det første som møtte oss her er at alt er så uvant i fra norge. Firfisslene på tarrassen er blitt våre kjældyr og internett er ikke bare bare. Traffikken er helt gal her! å den er tilåme verre enn i Qatar. For de som ikke har vært der kan jeg si at arabere ikke er gode sjåfører og d er heller ikke balineserene. Scootere, taxier biler å busser kjører i rekker på fire i en tofelts vei. Det kjennes ikke like trygt som i Norge. Men der er jo faktisk derfor vi er her for å oppleve andre ting vi ikke har hjemme.

Da vi kom til bali ble vi møtt me en fantastisk middag buffet rundt bassenget, og kvelden etter var det duket for poolparty med besøk av the school of surf. Jeg tror vi kommer til å like oss her også håper jeg at alt står bra til me alle hjemme.

Legger ved noen bilder av mitt første møte med bali og ananda resort.



Det første bildet som ble tatt på Bali , en rundkjøring med denne statuen i midten


Her bor Irmelin , Marit og Margunn :-)

Badet vårt


Den koselige tarrassen vår

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar