lørdag 16. januar 2010

Høst Ferie:)

Etter eksamen fikk vi en uke ferie fra skolen:) Søndag morgen dro vi av sted til paradis øyene Giliøyene som ligger en to timers båttur fra Bali. Det første som møtte oss var krystallblått hav og hvite langstrangte strender. (rundt hele øya) Det er ingen form for biltrafikk på denne øya. Den eneste form er hest og kjerre, sykkel ellers må man ta bena fatt. Det tar ca. en time å gå rundt hele øya så den er ikke så veldig stor. Det er som en liten landsby med litt fastboende , et par små butikker hvor man kan kjøpe vann og solkrem og en del hoteller og boplasser:)






Det første vi måtte gjøre var å finne oss en plass og bo for det hadde vi nemmelig ikke bestilt på forhånd. Vi sjekket inn på et enkelt men koselig hotell der vi fikk seng, do og dusj,aircondition og frokost for 120 kr natta, så d er annerledes enn hva vi er vante til hjemme der man ikke får et hotell rom for under 1000 kr. Det ble bare den ene natta vi sov her fordi venninnene våre hadde leiget seg luksus villa og fristelsen for å gjøre det samme ble for stor. Vi leide oss to villaer ( fire personer i hver ) Der vi hadde eget basseng, stue med dvd spiller, spisestue og store flotte rom! Dette betalte vi 300 kr natta for så det var heller ikke så verst. Det var helt fantastisk. Vi måtte bare benytte oss av det for slike rom kommer jeg aldri til å få rå til å leie hjemme. Her sov vi to netter.







Gilliøyene var paradis om dagen og det svarte paradis om natten. Her kunne man få kjøpt hva man ville av narkotiske stoffer, for d er ingen politi der. Det sto skilt i veien som sa. We have magic mushroom, we send you to the moon and back again. Dont worry, be happy. Dette var veldig uvanlig for oss å se siden det er dødstraff for all narkotisk bruk her i indonesia. Men takket man pent nei til tilbudene var det ingen problem. Snorkling er også perfekt på Gilliøyene og vi fikk se fisker i alle mulige slags farger. Dette var gøy. Selv om jeg ikke er helt fan av å puste gjennom et rør.


Da vi kom hjem fra Gilliøyene hadde vi forsatt halve ferien igjen. og disse dagene brukte vi bare til å slappe av, kose oss og ha det gøy. Den ene dagen leide vi sjåfør å kjørte til stranden ? dreamland? Dette er en nydelig hvit sandstrand som ligger en time borte fra Ananda. Her kan man nyte surfebølgene, forbedre fargen eller nyte en deilig massasje. Det er veldig deilig å komme bort dit.



Vi var også en dag i Badeland:) Dette passer meg helt upperlig siden jeg elsker slike ting. Baderinger og vannsklier og magesug:) Jeg kan eg skryte på meg at jeg gikk i magesuget, men jeg var oppi alle de andre skliene opp til flære ganger! Her var vi hele dagen alle jentene og vi storkoste oss. Deilig og komme seg litt vekk å gjøre andre ting enn å være på stranden og forsatt nyte det fine været. Ferien var vellykket og det var ganske hardt å begynne på skolen igjenn!:p



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar