mandag 30. mai 2011

Nila er blitt mamma til FEM! :)


Vår kjære vakre Nila er nå blitt mamma!
Hun fødte fem nydelige kattunger Torsdag 26. mai og de er bare så herlige.
De er enda både blinde og døve så jeg gleder meg til de blir litt større og enda søtere.


En stolt og litt sliten mamma!

Her er Nila stor og rund de siste dagene før termin



Her er alle nurkene. Det er et veldig kult kull.
En svart, en grå å tre hvite i forskjellige variasjoner. 


Vi hadde lenge hatt kassen klar og vi skjønte med engang hva som hadde skjedd når vi hørte små pipelyder torsdagmorgen. Heldigvis hadde vi Nila på rommet vårt så vi kunne hjelpe til. To av ungene var allerede kommet og de tre siste hjalp vi til med. Det er ikke bare bare å bli førstegangs mamma til fem.  så når Nila konsentrerte seg om å vaske de nyfødte var det vanskelig for henne og forstå at det var enda flere pågang. Da var det godt Matmor og matfar kunne hjelpe litt til. Vi tok imot ungene ga de til Nila for å vise at det var flere som trengte en kattevask og etterpå måtte vi hjelpe til å klippe navlestrengene på de små. Hun viser seg å være en utrolig god mamma og de første dagene var det ikke snakk om å spise en meter bortefra kassen eller gå på do. Igår å idag har hun våget seg ut for å få litt luft så man lærer når man lever. Her kommer noen flere bilder av de små :


Godt at Sofus kan være litt reservepappa! 
Mor og datter <3 

lykke

Liten?
  Jeg?
  Langtifra.
  Jeg er akkurat stor nok.
  Fyller meg selv helt
  på langs og på tvers
  fra øverst til nederst.
  Er du større enn deg selv kanskje?

<3

Jeg kan desverre ikke beholde alle disse skjønnasene selv
det betyr at alle de små trenger nye gode hjem og bo i
når de er klare for å flytte fra mammaen sin. Dette er ca i slutten av juli, men jeg kan såklart passe dem viss du skal på ferie osv. Jeg regner med at kattungene blir langhåret siden begge foreledrene er det. Jeg er opptatt av å finne gode hjem til ungene og det er viktig for meg at de får det godt. En katt lever veldig lenge og man har ansvar i mange år fremover. Det meste klarer de selv men de trenger mat, vann og mye kos og kjærlighet hver dag. Det er også mye glede i en kattepus og de er veldig greie å ha med å gjøre. 
Har du lyst på en herlig kattunge eller vet du om noen som ønsker seg et nytt kjæledyr?  
Ta kontakt med meg så kan jeg reservere den du eller dere ønsker dere. 



2 kommentarer:

  1. Gud, så søte kattunger!
    Hei forresten.. Jeg datt visst innom bloggen din på et vis..:) Jeg er helt på tuppa etter katter selv nå for tiden ser du.. Fikk to kattunger til min ringe bolig for litt siden selv.. Veldig koselig!

    Ellers vil jeg si du har fin blogg! Og FOR et hus du bygger..! Fiiint:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar lille pippi ! :) Ja kattungene er rett å slett noen hjerteknusere. håper jeg finner gode hjem til dem alle sammen. Super kjekt viss du vil følge med på bloggen om kattunger og husbygging også videre! :)

    SvarSlett