mandag 2. mai 2011

kjekt me hobby!



Jeg har alltid vært lett å inspirere  og i disse dager er jeg så inspirert over alt det fine man kan lage selv. Jeg har fått skikkelig sansen for det man kan lage selv av interiør og jeg har prøvt meg på både lys og puter som har gammeldagse motiv. Eller for å bruke det riktige ordet vintage motiv. Her kommer noen bilder!






Når jeg laget lysene kjøpte jeg hvite kubbelys, fine  servietter , blonder og en spesiell lim fra panduro som kalles decoupage lim. man klipper ut det motivet man ønsker, smører lyset ( eller andre ting man vil dekorere ) deretter limer man motivet på og smører et fint lag med lim over motivet igjenn.  Det kan være litt vanskelig siden servietten går fort i stykker men med litt trening klarer man det. Heldigvis er det mange servietter i en pakke ;) 



Når jeg laget putene kjøpte jeg trekk og innerpute fra ikea. Deretter kjøpte jeg et stryke motiv fra panduro og flere ark som kalles t-shirt tranfers som man kan printe ut egne motiv på. Deretter stryker man motivet på puta og pynter med blonder og detaljer etterpå. Kjempegøy og jeg er veldig fornøyd med resultatene. 

Jeg har lyst å lære og lage flere fine interiør ting.  Jeg skal jo tross alt innrede et helt hus! 
 Har DU noen Interiør ideer man kan lage selv? Eller har du andre gøyale tips ? :) 






4 kommentarer:

  1. du kan o ta d yttersta-yttersta lage av servietten, setta d på lyse der du vil ha d å ta ei sjei å varma na opp me ein lighter så tar du den ronde delen av sjeiå å stryke øve servietten, så sette servietten seg på lyse.. då sleppe du å kjøpa å styra på me lim :-) + eg tror d e sikrare når du ska brenna lysene for d e visst ikje alle dei limane så kan brennas.. (for all del må var forsiktige uansett da ) eg jere d jaffal sånn å d tar max 2 min å laga :-)

    SvarSlett
  2. ahh smart :D Takk Hafdis d ska eg prøva :D

    SvarSlett
  3. Stilig med putene!! Jeg vil også prøve ^^,
    Du kan lage fine oppslagsrammer av en gammel ramme, og binde flere strimler med ståltråd horistontalt bakpå rammen, så du kan henge fine bilder og lapper med små klesklyper på ståltrådene :) Du kan også bruke hyssing eller annen tykk tråd, bare du fester dem stramt :) Det har jeg alltid hatt lyst til å lage, men aldri prøvd!

    SvarSlett
  4. åå d hørtes fint ut kristine! :D kan kje du prøva ? åsså lage du sånn kjekke how it made innlegg på bloggen din ? ;) så ser eg litt mar koss du meine :D

    SvarSlett