lørdag 16. april 2011

Påske




Vi er nå i ferd med å gå inn i den nydelige høytiden vi kaller for påske. Påsken kjennetegnes med mye godteri, påskeegg, appelsiner , grilling i marka, gule kyllinger , skiturer. påskekrim,  og familekos.





Men påsken for meg handler også om at Jesus døde på korset for oss mennesker slik at vi kunne bli tilgitt for våre synder. Det synes jeg er en helt fantastisk ting å gjøre for noen. Midt i all den gode stemmnigen synes jeg for min del at det er viktig å stoppe opp å tenke litt på hvorfor vi egentlig feirer påske og hva som egentlig skjedde. Det samme tenker jeg om julen. Det er ofte en høytid der det blir så mye kjas og mas med baking, vasking, julegave handling osv at vi glemmer og kjenne på hvorfor vi egentlig feirer disse fine høytidene.     
  

 For noen er disse høytidene bare en annledning til å kose seg hjemme med familie og venner og det synes jeg også er veldig fint. Det at vi barra kan ta oss fri noen dager og sette pris på hverandre og være sammen er rett og slett herlig!

Vi har så mye å være takknemmelige for i dette landet og høytidene er også en fin tid å være takknemmelig på. Det å senne noen tanker til de som ikke har noen å reise hjem til eller et hjem i det hele tatt. Hjemme hos oss kommer vi iallefall til å sende noen tanker rundt om i verden denne påsken. Lillesøstera mi har nettopp kommet hjem fra en skoletur i Ukraina, der hun har fått opplevd at ikke alle har det like godt som oss. Jeg var også i Ukraina for fire år siden og en slik tur gjør inntrykk på jenter som har alt de kan drømme om. Påsken er også en fin høytid å vise at vi bryr oss om hverandre på. Gi et påskeegg til eg go venn eller kjøp en blomsterbukett til noen som fortjener det!

Her er vi sammen med barnehjemsbarna i Ukraina



Jeg vil ønske dere alle sammen en riktig god palmehelg og velsignet påskeuke med en av de fineste påskesangene jeg vet om som jeg har kunnet helt siden jeg gikk på søndagskolen.

Dine hender er fulle av blomster
Dine hender er fulle av blomster.

Hvem var det du tenkte og gi dem til?
Mine blomster var plukket til Jesus.
Graven fant jeg tom. Han var ikke der.
Halleluja, halleluja,
halleluja, halleluja.

Dine lepper er fulle av sanger.

Hvorfor denne glede, hvor kom den fra?
Fra den grav der hans legeme hvilte -
han stod opp, og verden ble fylt med sang.
Halleluja, halleluja,
Halleluja, halleluja.

Dine øyne er fulle av glede.

Si hva har de sett for å få slik glans?
De har sett Herren Jesus! Han lever!
Han gir livet mening og lys hver dag.
Halleluja, halleluja,
halleluja, halleluja.

Nei, det trengs ingen blomster til graven!

Jesus, du stod opp og du bor blant oss!
Våre øyne er til for å se deg.
Hendene er til for å tjene deg.
Halleluja, halleluja,
halleluja, halleluja






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar